7 dec. 2011

DJURFÖRSÖK- STÅ UPP FÖR DE SMÅ

Jag och mamma satt och kolla på kalla fakta. HELT SJUKT ! handlade om djurförsök. Jag har alltid vart emot det!! Varför ska små djur som inte kan tala för sig själva dö bara för att VI vill se bra och unga ut!
Jag har en tendens att prata för de som själv inte kan tala för sig själva! och det kommer jag fortsätta med tills jag påverkat världen. Har folket ingen moral alls eller? Blundar ni bara för sanningen och "tar det någon annan gång? Well, wake up cuz' tomorrow might not come ( pratar inte bara om djurförsök i den meningen utan också våra miljöproblem också)
Hur kan man titta på när djur dör och sedan bara säga " Jag tänker inte sluta för, jag har hittat MIN lösning" HUR SJÄLVISKT LÅTER DET INTE???? min lösning? jaha ? så djur ska dö för dig? för att du väljer att ta den enkla vägen ut?

Kan bara säga vilka rubriker det hade blivit om det hade varit en människa, bara för att den kan tala för sig själv den kan tala om vad den varit med om. Det kan inte en liten mus, hamster eller kanin. Jag förstår inte hur vi människor resonerar, vi sätter oss själva först och allt annat sist, (säger inte att alla gör det men överlag). Dags att om prioritera kanske ?


Även fast inte apor kan tala, är det tydligt för mig att se att djuren lider.





En film om djurförsök på apor ifrån Afrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar